Vad händer under en nattpanikattack?

516
éjszakai pánikroham

Många människor kämpar idag med panikstörning , en psykisk störning med ångestattacker som är fylld av rädsla och intensiv stress . Symtom uppträder under återkommande perioder, vilket utlöser konstant ångest , vilket gör bitter vardag.

Ett av kännetecknen för panikstörning är en panikattack som attackerar snabbt, kraftigt men varar en kort tid . Det åtföljs av sjukdom, rädsla och okontrollerbart beteende.

Vanligaste fysiska symtom:

  • andnöd
  • snabb puls,
  • darrning.

Efter svåra anfall misstänks vanligtvis organsjukdom. Såsom: hjärtproblem, gastrointestinal störning, neurologiska problem. Men det finns vanligtvis ingen organskada i bakgrunden av sjukdomen .

En nattlig panikattack är ett sällsynt fenomen som drabbar patienten i ett oskyddat tillstånd. Ångest och stress förekommer inte medvetet just nu, men symtomen är desamma som vid dagattacker. Experter tror att händelserna och stressiga situationer som upplevs under dagen börjar från drivkrafterna och framför allt från den vakna sömnsfasen.

Vi kan minska risken för en nattlig panikattack genom att lägga mer tonvikt på inställning före sänggåendet. Vi försöker undvika att trakassera filmer, tung mat och koffeinhaltiga drycker. Dessutom, oavsett hur konstig den intensiva träningen är.

Här är några tips för att undvika en panikattack på natten

Före läggdags:

  • lyssna på mjuk musik
  • låt oss ta ett gott örtte
  • låt oss meditera
  • låt oss koppla av
  • utföra avkopplande övningar.

Den behandling av paniksyndrom av kräver naturligtvis en specialist, men läkningen kan med hjälp av de metoder som nämns ovan. Effekten av träning och sport på mental hälsa är inte heller försumbar, eftersom endorfiner släpps ut i kroppen, vilket genererar en känsla av lycka och kan försvaga panikattackens intensitet. Läs mer om symtom och behandling av panikstörning här .